mandag den 21. februar 2011

Sunny California

Hejsa,

Dette er weekendens andet indlæg - husk at læse med nedenfor, for at høre om lørdagens udflugt.

Søndag kom solen endelig frem, så jeg tog endnu engang metroen ind til SF for at komme lidt ud til vandet og se. Efter en del offentlig trafik forvirring, nåede jeg frem til området der kaldes Fisherman's Warf der ligger tæt på den berømte Pier 39 - mere om denne senere. Området er kendt for lidt forskellige ting, men ikke mindst Golden Gate Bridge:
Og så selvfølgelig det nedlagte fængsel Alcatraz som man bl.a. kender fra filmen The Rock, og hvor gangsteren Al Capone efter sigende skulle have endt sine dage:
Og så er Pier 39 kendt for endnu en ting - de søløver der opholder sig her. I vinter højsæsonen kan der efter sigende være op imod 600 søløver her - der var dog "kun" ca. 50 stykker da jeg var der, hvilket stadig var mere end jeg havde forventet. Og hvis jeg var stolt over min "søløve-lyd" som Adam ellers har meget sjov ud af, så kan jeg høre jeg skal øve en hel del endnu:


Men ellers gik dagen med at trave rundt og nyde vejret og ikke så meget andet. Jeg var tilbage i området omkring Westfields inden jeg tog hjem for at shoppe lidt mere (der er vildt udsalg pga. Presidents Day). Efter jeg havde fundet et par t-shirts tog jeg hjem, da der desværre ventede en del arbejde til et fag jeg følger i Danmark.

Efter en uge med over 60 arbejdstimer og 2 dage ind af SF synes jeg at jeg er godt mæt på indtryk. Nu skal jeg bare have det bedste ud af den sidste uge, og så se at komme hjem til DK igen :o)

Knus - Sune.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar